Tarih: 20.01.2021 14:47

GÜNSEL, İSTANBULLU MÜHENDİS VE TASARIMCILARIN İMZASINI TAŞIYOR…

Facebook Twitter Linked-in

Türk mühendis ve tasarımcılar tarafından 1,2 milyon saat emekle geliştirilen Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin yerli otomobili GÜNSEL’in arkasında genç ve yaratıcı bir ekip var. Kasım 2020’de İstanbul’da MÜSİAD EXPO 2020'de dünya otomotiv piyasasının vitrinine çıkan GÜNSEL’de en kalabalık ekiplerden biri de İstanbullu mühendis ve tasarımcılardan oluşuyor. Sayıları 175’i bulan mühendis, tasarımcı ve üretim personelinin yer aldığı GÜNSEL ekibi, seri üretime geçilmesiyle birlikte kademeli olarak artarak bini aşacak. 

Kıbrıs’ın simgesi Muflon’dan esinlenilerek tasarlanan GÜNSEL B9, saatte 100 km hıza 8 saniyede ulaşıyor. Hız limiti ise elektronik olarak saatte 170 km ile sınırlandırıldı. Tek şarjla 350 kilometre yol kat edebilen araç, rejeneratif fren sistemine sahip. GÜNSEL’in ikinci modeli J9 ise SUV segmentinde yine yüzde 100 elektrikli olarak üretilecek.

Yaşları 21-30 arasında değişen İstanbullu mühendisler Bahadır Alşan, Ömer Faruk Tan, Batuhan Çopur, Elif Gizem Tunçel, Fatih Alkan, İsmail Çelikkol, Murat Özdemir, Ömer Faruk Taşkan, Sümeyya Aksu, Yunus Emre Hürmüz farklı mühendislik dallarında GÜNSEL’in geliştirilmesinde büyük bir paya sahip. 

Bahadır Alşan: “GÜNSEL’de yaptıklarımız ülkemizin vizyonunu ve kabiliyetlerini dünyaya gösteriyor.”

GÜNSEL’in iç ve dış dizayn ekibinde görev alan 27 yaşındaki endüstriyel tasarımcı Bahadır Alşan, araç içinde ve dışındaki komponentleri tasarlayarak bunların görselleştirmelerini yapıyor. Son olarak aracın yeni tuş takımlarını ve iç mekanda kapının (ön-arka) yeniden tasarımını gerçekleştiren Aşan, “Aracın tasarımını GÜNSEL’in kendi içinde geliştirmesi bana mesleki olarak çok ayrıcalıklı imkanlar sağlıyor. Kendi sınırlarımı zorluyor ve her gün yeni şeyler öğreniyorum” diyor.

Alşan, GÜNSEL ekibini “genç, dinamik ve işine hakim” sözleriyle tanımlayarak “Hem departman içi hem de departmanlar arası, uyumlu ve verimli bir çalışma ortamı olduğunu” söylüyor.  GÜNSEL’de yaptıkları çalışmaların, dünyadaki en rekabetçi endüstrilerden biride rol almak için oldukça kararlı ve gururlu adımlar olduğunu söyleyen Bahadır Alşan, “Burada yaptıklarımız sadece GÜNSEL'in değil, ülkemizin de vizyonunu ve kabiliyetlerini dünyaya gösteriyor” diyor. 

Batuhan Çopur: “GÜNSEL gibi sıfırdan oluşturulan bir elektrikli araç projesinde görev almak genç bir mühendis için bulunmaz bir fırsat.”

PLM (Product Lifecycle Management)mühendisi olarak görev alan 25 yaşındaki Batuhan Çopur, GÜNSEL’in fikir aşamasından son kullanıcıya ulaşıncaya kadar geçirdiği endüstriyel tasarım, mühendislik, analiz, üretim, ürün dokümantasyonu ve pazarlama materyallerinin oluşturulması gibi tüm süreçleri dijital ortamda takip ediyor. 

Kariyerine GÜNSEL’de başlamanın kendisine önemli katkılar sağladığını söyleyen Çopur, “KKTC’nin ilk yerli ve milli elektrikli araç projesinde görev almak ve bu tecrübeyi baz alarak hedeflerimi belirlemek genç bir mühendis için bulunamaz bir fırsat” diyor. Batuhan Çopur, yeni mezun olacak gençlere kendilerini zorlayacak ve ufuklarını açacak işlere atılmalarını tavsiye ediyor. 

Berk Güzelışık: “GÜNSEL, Her Hayalin Gerçek Olabileceğini Hissettiren Bir Duygu Yaşatıyor...”

GÜNSEL’de, şimdilerde Konfor ve Sürüş Destek Sistemleri takım lideri olarak çalışan 26 yaşındaki elektrik elektronik mühendisi Berk Güzelışık, geliştirme aşamasında aracın bir çok parçası ile ilgili çalışmalar yaptı. Güzelışık, Araçta BCM ve PASE adlı iki kontrol ünitesi, iç/dış aydınlatma, iç/dış kontrolleri, merkezi kilit sistemi, silecek ve cam motorları, aynalar, anahtar ve start-stop tuşu ile ilgili tüm süreçler özelinde çalıştığını söylüyor. 

“Birden fazla alanda sorumluluk alarak, özellikle proje ve zaman yönetimi becerilerimi geliştirdiğimi hissediyorum diyen Güzelışık, “Günsel, büyümekte olan bir start-up olduğu için, tüm süreçlerde sorumluluk alıp, birbirinden farklı konular hakkında bilgi ve tecrübe kazanıyorum” ifadelerini kullanıyor. 

Dedesinin KKTC Barış Harekatı’nda görev aldığını söyleyen Berk Güzelışık, “Sadece GÜNSEL'in yapımında emeğim geçtiği için değil, başta annem ve babam olmak üzere, KKTC Barış Harekatı’nda görevli olan dedemin soyadını böyle özel bir projede yaşatabilmek çok özel bir andı” diyor.

Elif Gizem Tuncel: “Kendi gelişimimi ve ilerlememi hissediyor olmak beni işime daha çok motive ediyor.”

GÜNSEL’de Ar-Ge mühendisi olarak görev yapan 28 yaşındaki makine mühendisi Elif Gizem Tuncel, aracın hava yastığı, emniyet kemeri ve direksiyon projelerinde çalışıyor. Tuncel, GÜNSEL’i bir mühendisin bilgi haznesinin katlanarak arttığı bir yer olarak tanımlayarak, “Kendi gelişimimi ve ilerlememi hissediyor olmak beni işime daha çok motive ediyor” diyor. Kıbrıs'ı dünyanın en keyifli ülkesi olarak niteleyen Tuncel, “GÜNSEL’in bir parçası olup gurur verici hikayesinde yer aldığım için çok mutluyum” diyor. 

Fatih Alkan: “Gençler, hayalleri ve idealleri olan insanların bir arada bulunduğu bu şirkette çalışma deneyimini mutlaka yaşamalı.”

25 yaşındaki İstanbullu makine mühendisi Fatih Alkan ise GÜNSEL’de Termal Sistem Mühendisi olarak, aracın soğutma sistemini tasarlayıp analizlerini yapıyor. Yeni deneyimler edinerek öz güvenini her geçen gün artırdığını söyleyen Alkan, GÜNSEL’in otomotiv endüstrisinde önemli bir yere geleceğinden de emin. 

Alkan, “Gençler, hayalleri ve idealleri olan insanların bir arada bulunduğu bu şirkette çalışma deneyimini mutlaka yaşamalı” diyor. 

İsmail Çelikkol: “Buraya Gelmek Benim Hayalimdi...”

GÜNSEL’de Batarya Sistem Mühendisi olarak görev alan 26 yaşındaki İsmail Çelikkol ise batarya paketi içerisinde yüksek gerilim ve düşük gerilim parçalarının kullanımı, geliştirilmesi ve gerek duyulduğunda değiştirilmesinden sorumlu. İlk iş deneyimi olan GÜNSEL'in mesleki özgüveninin yükselmesinde çok büyük pay sahibi olduğunu söylüyor. Kıbrıs'ı çok sevdiğini söyleyen Çelikkol, GÜNSEL’le otomotiv endüstrisinde yer alma hayalini gerçekleştirdiği için çok mutlu olduğunu söylüyor. 

Murat Özdemir: “Emek sarf ettiğimiz, hedefimiz ve hayalimiz olan otomobili kullanma hissiyatını kelimelerle anlatmak gerçekten çok zor...”

GÜNSEL’de mekanik tasarım mühendisi olarak sorumluluk alan 27 yaşındaki Murat Özdemir ise aracın kokpit (Dashboard) ve ön bagaj bölmesinden sorumlu. Özdemir, geliştirme aşamasında aylar boyunca gece gündüz tüm ekip olarak büyük emek sarf ettikleri GÜNSEL B9’u kullanabilmenin tarifsiz bir duygu olduğunu söylüyor.

GÜNSEL deneyimini kelimelerle tarif edilemez diye tanımlayan genç mühendis, şöyle konuşuyor: “Mühendislik eğitimim ve tecrübelerim ile birlikte tasarımında, üretiminde, geliştirmesinde yer aldığım bir araçla, otomobil üretme hayalimi gerçekleştirmeye devam etmek harika bir duygu. Birçok mühendis doğduğu, yaşadığı yerleri bırakıp bu hayali gerçeğe dönüştürmek ve daha da ileri taşımak için buraya geldi. Bu yolda ilerleyen gençlere ve öğrencilere vazgeçmemelerini tavsiye ediyorum” diyor.

Ömer Faruk Tan: “GÜNSEL ekibi, oluşturduğu muazzam başarının sarhoşluğuna kapılmamış içinde bulunduğu pazarın ve projenin ciddiyetinde, hedefine odaklanmış bir ekip.” 

GÜNSEL’de üretim takım lideri olan Ömer Faruk Tan ise ekibiyle plastik enjeksiyon, kalıphane, talaşlı imalat, boya, prototip parça üretimleri gibi hatların kurulması ile fabrika planlanmasını yürütüyor. 29 yaşındaki Ömer Faruk Tan, ülkemizdeki pek az mühendise nasip olan “0” dan bir otomotiv ana sanayii firması kurma çalışmalarının içinde bulunmanın büyük bir ayrıcalık ve gurur olduğunu söylüyor. Takım lideri olduğu üretim departmanını, “En ufak hatayı dahi kabul etmeyen, yeri geldiğinde bir toz tanesinin bile uykularınızı kaçıracak düzeyde büyük problem olabileceği, zor bir alan” olarak tanımlayan Tan, “Bu süreçlerin teknik olarak tam ortasında olabilmek, hatasız ürünler ortaya çıkarabilmek için analizler yapmak, üretimde karşılaşılan sorunları çözmek, üretilen parçaları en doğru şekilde bir araya getirebilmek beynimizdeki her kılcalı çalıştırıyor” diyor. GÜNSEL ekibini ise “Oluşturduğu muazzam başarının sarhoşluğuna kapılmamış içinde bulunduğu pazarın ve projenin ciddiyetinde, hedefine odaklanmış bir ekip” olarak tanımlıyor. 

Ömer Faruk Taşkan: “Her sabah aileme koşarak gelmeyi çok seviyorum...”

GÜNSEL ekibinin en genç üyelerinden olan 21 yaşındaki Ömer Faruk Taşkan, Yakın Doğu Üniversitesi'nde bilgisayar programcılığı bölümünde eğitimini sürdürüyor. PLM mühendisliği bölümünde GÜNSEL ekibine destek olan Taşkan, GÜNSEL’de edindiği tecrübelerle başarılı bir mühendise dönüşeceğine inanıyor. Ailesi gibi gördüğü GÜNSEL ekibini şu cümlelerle tanımlıyor: “Duygularım tarifsiz. Her sabah koşarak aileme gelmeyi çok seviyorum. Belki ailemden uzağım fakat yeni bir ailem var, mutluyum. Gelecek için umutluyum.”

Safinur Özbek: “Yaptığımız işin fiili halini de gördüğüm için kendimi şanslı hissediyorum.”

24 yaşındaki elektronik ve haberleşme mühendisi Safinur Özbek, GÜNSEL’in elektrik mimarisinin oluşturulmasında görevli. “Samimi bir ekip ile olmaktan mutluyum. Fabrikanın içerisinde çalışmamızdan dolayı yaptığımız işin fiili halini de gördüğüm için kendimi şanslı hissediyorum” diyen Özbek, “Emek verildiği taktirde imkansız gibi görünen her şeyi gerçekleştirebilirsiniz” diyor.

Sümeyya Aksu: “GÜNSEL çalışma ortamı enerjik, hareketli ve motive edici.”

GÜNSEL ekibinin yeni üyelerinden 27 yaşındaki makine mühendisi Sümeyya Aksu, aracın gövde kısmı için teknik ve tedarik mühendisi olarak görev alıyor. “Kendimi kısa sürede hızla geliştirebileceğimi düşündüğüm bir ekiple birlikte çalışmak, mesleki özelliklerimi hızlı ve güçlü bir şekilde geliştirmemi sağlıyor” diyen Aksu, GÜNSEL çalışma ortamını “Enerjik, hareketli ve motive edici” olarak tanımlıyor. 

Yunus Emre Hürmüz: “GÜNSEL’i Kullanmak Bir Çocuğunuzun Büyüyüp Gelişmesini İzlemek Kadar Keyif Verici...”

GÜNSEL’de Şasi Tasarım Mühendisi olarak çalışan 28 yaşındaki Yunus Emre Hürmüz de üretiminde emeği olan GÜNSEL B9’u kullanma hissinin tarifsiz olduğunu söylüyor. Hürmüz, “Modelleme, üretim planlama ve imalat aşamalarını tek tek gördükten sonra, GÜNSEL’i kullanmak bir çocuğunuzun büyüyüp gelişmesini izlemek kadar keyif verici oldu. O duygu ve hisleri tek bir kelime yada cümle ile açıklamak zaten mümkün değil” şeklinde konuşuyor.

 




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —