Gelecek-Saadet Grubu İstanbul Milletvekili ve Grup Başkanvekili İsa Mesih Şahin, Türkiye’nin en köklü sorunlarından biri olan eğitim alanında köklü bir reform ihtiyacı olduğunun altını çizdi.
Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde Eğitim alanındaki sorunların çözümü ve kapsamlı bir eğitim reformu için Gelecek-Saadet Grubu’nun verdiği araştırma önergesi, geniş çaplı bir tartışmanın ardından reddedildi. Meclis kürsüsünde söz alan Gelecek-Saadet Grubu İstanbul Milletvekili ve Grup Başkanvekili İsa Mesih Şahin, Türkiye’nin en köklü sorunlarından biri olan eğitim alanında köklü bir reform ihtiyacı olduğunun altını çizdi.Şahin, Türkiye'nin yüz elli yıldır en önemli iki buhranı eğitim ve kültür alanında
Eğitim sistemindeki sorunlara dair pek çok başlığa değinen Şahin, özellikle meslek liselerine olan ihtiyacı vurguladı. Nitelikli ara eleman eksikliği sebebiyle sanayi sektöründe yaşanan sıkıntılara dikkat çekerek meslek liselerinin yeniden reforme edilmesi gerektiğini ifade etti. Ayrıca, kapatılan öğretmen liselerinin yeniden açılması gerektiğini ve bu okulların öğretmen yetiştirme sürecinde önemli bir rol üstlendiğini belirtti.
Şahin, imam hatip okullarının amacına uygun olarak sadece ihtiyaç kadar açılması gerektiğini savunarak, bu okulların kontrolsüz bir şekilde çoğalmasının eğitim niteliğini düşürdüğünü ifade etti. Özel okul öğretmenlerinin çalışma koşullarına da değinen Şahin, özel sektörde görev yapan eğitimcilerin asgari ücret seviyesinde maaş aldıklarını ve özlük haklarından yoksun olduklarını belirtti. Çocuk yoksulluğu konusunu da gündeme taşıyan Şahin, birçok öğrencinin okula aç gittiğini vurgulayarak, devletin bu çocuklara sahip çıkmasının önemine dikkat çekti. Okul öncesi eğitimde özellikle kırsal alanlarda büyük eksiklikler olduğunu belirten Şahin, bu
alanda fırsat eşitliği sağlanması gerektiğini söyledi. Mülakat sistemindeki adaletsizliklere de dikkat çeken Şahin, öğretmen atamalarında liyakat esaslı bir sistemin oluşturulmasının elzem olduğunu ifade etti. Son olarak, okulların hijyen koşullarına dikkat çeken Şahin, eğitime ayrılan kaynaklardan tasarruf edilmemesi gerektiğini belirtti.