Starbucks, Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ve lisanslı iş ortağı Alshaya Group iş birliğiyle Türkiye'deki ilk Community Store mağazasının kapılarını açtı. Ümraniye Yamanevler'de bulunan ve "Community Store Starbucks Ortak Alan" olarak adlandırılan bu mağaza, gençlerin yaratıcılıklarını keşfedebileceği, ilham bulabileceği ve tutkularının peşinden gidebileceği bir buluşma noktası olarak tasarlandı.
Dünyada açılan her Starbucks Community Store, içinde yer aldığı topluluğun eşsiz bir yansıması olarak, lokal grupların bir araya gelerek bağlantı kurabilecekleri, yaratıcı etkinlikler düzenleyebilecekleri özel tasarlanmış alanlar sunuyor. Mağazalarda gerçekleştirilen programlar ve deneyimler, Starbucks çalışanlarının ve bulunduğu toplumun ilgi alanlarından alınan ilhamla tasarlanıyor. Türkiye'nin ilk Community Store mağazası ise Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) iş birliğiyle gençlere yönelik eğitim ve sosyal etkinlikler düzenleyecek.
Bir yıl boyunca, bu alanda kişisel gelişim, yetenek ve becerilerin güçlendirilmesi, kariyer planlaması ve iş hayatına katılım gibi konuları kapsayan çeşitli eğitim programları sunacak. Bunun yanı sıra, gençlerin sosyal sorumluluk bilinci kazanmaları, sosyal etkinliklere katılmaları, kültürel ve sanatsal etkinlikler aracılığıyla yaratıcılıklarını keşfetmeleri ve topluma daha fazla dahil olmaları desteklenecek. Bu programlar, alanında uzman bir ekip, eğitmenler ve danışmanlar tarafından atölye çalışmaları ve eğitim oturumları şeklinde hazırlanacak ve uygulanacak. Gönüllülük ve sosyal sorumluluğun değerini gençlere öğretmek ve bu konularda farkındalık yaratmak amacıyla, Community Store Starbucks Ortak Alan’ın ilk dersi 23 Kasım’da 15 gencin katılımıyla gerçekleştirildi.
‘Starbucks Ortak Alan’ın açılışı hakkında değerlendirmede bulunan Starbucks Türkiye Azerbaycan ve Kazakistan Başkan Yardımcısı Figen Ilgaz şunları söyledi: “Starbucks olarak, her zaman kahveden çok daha fazlası olma arzusuyla hareket ediyoruz. Kuruluşumuzdan bu yana kahve sanatını olduğu kadar insan ilişkilerini de önemseyen öncü bir şirketiz. İçinde bulunduğumuz topluma değer katmak ve onlarla birlikte büyümek bizim için çok önemli. Toplumla buluştuğumuz her noktada, kalpten kalbe köprüler kurarak daha güçlü ve umut dolu bir gelecek inşa etmeyi hedefliyoruz. Türkiye’de ilk kez hayata geçirdiğimiz ‘Starbucks Ortak Alan’ projemiz, bu hayalin ve tutkunun en parlak yansıması olarak karşımıza çıkıyor. Bu proje ile gençlerin yaşamın her alanındaki deneyim ve öğrenimlerden elde ettikleri ilhamı kullanabilecekleri özel bir merkez yarattık. Bu özel merkezi yaratırken, toplumsal gelişime katkıda bulunma sorumluluğuyla kalpten kalbe bir bağ kurduk ve gençlerimiz için burayı bir yuva haline getirdik. Kendisine ve topluma katkıda bulunma sorumluluğunu bizimle paylaşacak herkese kapımız açık. Çünkü burası senin yerin diyoruz. Bu muazzam ekosistemde birlikte öğrenip büyümek, geleceğimizi inşa etmek için tüm gençleri büyük bir heyecanla davet ediyoruz.”
Starbucks Vakfı tarafından sağlanan yaklaşık 135.000 ABD Doları tutarındaki Küresel Toplum Etkisi Hibe Fonu, TOG iş birliğini daha da güçlendirecek. Starbucks’ın faaliyet gösterdiği topluluklarda yerel ihtiyaçlara yönelik etki yaratmak amacıyla tasarlanan bu hibe, TOG’un Community Store Starbucks Ortak Alan’daki çalışmalarını destekleyecek. Bu hibe sayesinde TOG, 1.000 genç ve çocuğun kişisel gelişim ve beceri geliştirme eğitimlerine, yaratıcılık ve kendini ifade etme atölyelerine katılmasını sağlayacak; ayrıca kariyer planlaması ve rehberlik desteği ile sosyal bağlantı ve ağ kurma fırsatları sunacak.
Toplum Gönüllüleri Vakfı Genel Müdürü Ayşe Kırımlı ise; “2002 yılından bu yana gençleri güçlendirmek ve onların topluma değer yaratacak projelerine ortak olmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 22 yıldır gençlere fırsat verildiğinde; potansiyelleri ve enerjileriyle yapabileceklerinin sınırı olmadığına şahit oluyoruz. Türkiye’nin farklı şehirlerindeki Destek ve Gençlik Merkezlerimizde, gençlere alan açmanın ve hayallerine ortak olmanın ne kadar kıymetli olduğunu da biliyoruz. Starbucks ile birlikte hayata geçirdiğimiz Ortak Alan projesiyle; gençleri hem iş, hem de sosyal hayatlarında güçlendirecek eğitimlerle desteklemeyi ve gönüllülükle tanıştırmayı hedefliyoruz. Gençlerin; Ortak Alan’da ilham almasını, network kurmasını, kendilerini keşfetmesini ve bir araya gelerek toplumsal fayda yaratacak projeler geliştirmesini amaçlıyoruz. Sürdürülebilir ve daha yaşanabilir bir dünya için sorumluluk almak isteyen tüm gençlerin burada bir ‘Ortak Alan’ı var” dedi.
Starbucks Sosyal Etki Başkanı Kelly Goodejohn, “Küresel Toplum Etkisi Hibeleri girişimimiz, Starbucks Vakfı ile dünya genelinde Starbucks mağazalarını işleten lisanslı ortaklarımız arasında gerçek bir iş birliğidir. Lisanslı ortaklarımız – Türkiye’de Alshaya Group – topluluklarında anlamlı bir etki yaratacak yerel sivil toplum kuruluşlarını hibe için aday gösteriyor. Toplum Gönüllüleri Vakfı’nın (TOG), Türkiye’deki gençler için fırsatlar yaratacak programları yeni Community Store alanında sunabilecek olmasından büyük mutluluk duyuyorum” dedi.
‘Starbucks Ortak Alan’ gençlerin yaşam tarzını ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak, esnek mekanlar, teknolojik entegrasyon ve sürdürülebilirlik gibi önceliklerle tasarlandı. Gençler bu alanda yaşamın her alanındaki deneyim ve öğrenimlerden elde ettikleri ilhamı kullanabilecekler. Ayrıca öncelikle kendilerini, ardından bu deneyimlerle çevrelerini dönüştürebilecekleri özgür bir alan.
Starbucks Community Store’larda gençleri bekleyen avantajlar ise şunlar olacak:
Topluluk Sanat Alanları: Yerel sanat eserlerine ev sahipliği yapan ve sanat atölyeleri düzenleyen alanlar.
Detaylı bilgi için:
Communication Partner/Gülseren Ayaz / gulserenayaz@cpartner.com.tr - 0530 151 32 74
Starbucks Hakkında
Hikayemiz 1971'de başladı. O zamanlar, Seattle'ın Pike Place Market'inde tek bir mağazada kavrulmuş ve öğütülmüş kahve, çay ve baharatların perakende satışını yapıyorduk. Bugün, her gün 80'den fazla pazarda milyonlarca misafirle bağlantı kurma ayrıcalığına sahibiz.
Türkiye'de ve Orta Doğu ile Kuzey Afrika bölgesinde, Starbucks mağazaları Bahreyn, Mısır, Ürdün, Kuveyt, Lübnan, Fas, Umman, Katar, Suudi Arabistan, Türkiye, Azerbaycan, Kazakistan ve Birleşik Arap Emirlikleri'nde Alshaya Grubu tarafından işletilmektedir. Sadece Türkiye'de 8000'den fazla partner (çalışan) istihdam ediyoruz.
Her gün, iki şeyi umarak işe gidiyoruz: Arkadaşlarımızla harika kahve paylaşmak ve dünyayı biraz daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak. Bu ilk Starbucks 1971'de açıldığında böyleydi ve bugün de aynı. Türkiye'de 2003'ten beri aynı harika kahve deneyimini paylaşıyoruz.
Starbucks'ın misyon beyanı, sadece kâğıt üzerindeki sözlerden daha fazlasıdır- işin her gün nasıl yapıldığını yönlendiren bir felsefedir. Misyonumuz, "Her fincanla, her konuşmayla, her toplulukla- insan bağlantısının sınırsız olasılıklarını besliyoruz.”