ERGOTERAPİ, OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA DA ETKİLİ…

Ergoterapist Cahit Burak Çebi, ergoterapinin yalnızca nörogelişimsel bozukluklar yaşayan değil, tüm çocuklar için uygun olduğunu söyledi.

SAĞLIKLI YAŞAM 14.01.2025 23:05:00 0
ERGOTERAPİ, OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA DA ETKİLİ…

Ergoterapinin, çocukların günlük yaşam becerilerinde bağımsızlık kazanmasını, motor ve sosyal becerilerini geliştirmesini hedefleyen önemli bir destek alanı olduğunu belirten Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, ergoterapinin yalnızca nörogelişimsel bozukluklar yaşayan değil, tüm çocuklar için uygun olduğunu söyledi.

Otizm, DEHB ve öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklarda ergoterapi ile duyusal işlem, motor beceriler ve sosyal etkileşimlerin desteklendiğini aktaran Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, “Okul ortamındaki başlıca hedefler arasında ise, ince motor becerileri desteklemek, görsel ve işitsel algıyı desteklemek, duyusal sistemi desteklemek, duygusal ve davranışsal düzenlemeler ile okulda karşılaşılan zorluklar yer alır.” dedi. Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, çocuğun bireysel ihtiyaçlarına göre şekillenen bu yaklaşımın, maksimum bağımsızlık hedefiyle uygulandığına vurgu yaptı.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Feneryolu Tıp Merkezi Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, çocukların hayatında ergoterapinin öneminden bahsetti.

Ergoterapi çocukların bağımsız yaşam becerilerini destekliyor…

Ergoterapinin çocukların gelişimi üzerindeki temel amacının, çocuğun yemek yeme, giyinme, öz bakım, oyun oynama gibi günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlık kazanmasına yardımcı olmak, motor becerilerini geliştirmek, sosyal becerilerini güçlendirmek, duyusal senkronizasyonu sağlamak ve çevresiyle daha uyumlu bir şekilde etkileşim kurmasını sağlamak olduğunu hatırlatan Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, “İnce motor ve kaba motor becerilerin desteklenmesi, duyusal işlev bozukluğu yaşayan çocuklarda duyusal senkronizasyonun sağlanması, çocuğun giyinmesi, yemek yemesi ve öz bakımını sağlaması gibi bağımsız yaşam becerileri desteklenir. Sosyal becerilere yönelik çocuğun akranlarıyla oyun oynaması, sıra beklemesi, paylaşma gibi sosyal becerilerini geliştirmesi ergoterapinin temel hedefleri arasında yer alır.” dedi.

Otizm, DEHB ve öğrenme güçlüğü gibi nörogelişimsel bozuklukları olmayan çocuklara da uygun…

Ergoterapinin, yalnızca belirli bir rahatsızlık veya özel gereksinimi olan çocuklar için olmadığına dikkat çeken Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, “Her çocuğun gelişimsel olarak desteklenmesi için uygun olabilir. Ergoterapi sürecinde çocuğun gelişim düzeyine bağlı olarak duyusal işlem, duyusal motor beceriler, algısal motor beceriler ve bilişsel süreçlerine yönelik çalışmalar yer alır.” dedi.

Otizm spektrum bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, özgül öğrenme güçlüğü gibi nörogelişimsel bozukluklarda ergoterapinin, yaşam kalitesini artırmayı hedefleyen önemli bir sağlık alanı olduğuna vurgu yapan Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, şunları söyledi:

“Otizm spektrum bozukluğunda sosyal etkileşim, iletişim ve davranışsal zorlukları göz önünde bulundurarak otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuklarda duyusal işlem, kaba motor ve ince motor beceriler, etkileşim ve sosyal becerileri destekleyerek günlük yaşam aktivitelerine bağımsız katılımı sağlar. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunda ergoterapi, dikkat ve aktivite sürdürebilirliği, planlama, organizasyon, dürtü kontrolü, zaman yönetimi ve motor koordinasyonu destekleyerek çocuklarda yaşam kalitesini artırmayı hedefler.”

Ergoterapi, çocukların okul başarısının artmasını hedefliyor…

Ergoterapinin özgül öğrenme güçlüğü ve okul ortamında zorluk yaşayan çocuklara yönelik bütüncül bir değerlendirme sergilediğini aktaran Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, “Okul ortamındaki başlıca hedefler arasında, çocuğun yazı yazmasına yönelik ince motor becerileri desteklemek, okuduğunu anlamasına yönelik görsel algı ve işitsel algıyı desteklemek, çevresini ve okul ortamını çocuğa uygun bir şekilde düzenlemek, duyusal ihtiyaçlarına yönelik duyusal sistemi desteklemek, okulda davranış sorunlarına yönelik duygusal ve davranışsal düzenlemeler ile okulda karşılaşılan zorluklar yer alır. Ergoterapi ile özgül öğrenme güçlüğüne sahip çocukların maksimum bağımsızlığı hedeflenmiş olur.” diyerek sözlerini tamamladı.

 


İlginizi Çekebilir

TATİL SONRASI OKULA DÖNÜŞTE ÇOCUKLAR KAYGI YAŞAYABİLİR!

RAMAZAN AYINDA BESLENME DÜZENİ DEĞİŞİYOR

KAHVE TÜKETİMİ DİŞ MİNESİNE ZARAR VERİYOR!

ERKEN YAŞTA KOZMETİK KULLANIMININ 5 ZARARINA DİKKAT!

KADINLAR VE ERKEKLER HASTALIK SÜRECİNİ NEDEN FARKLI YAŞIYOR?

SAHTE İÇKİ TEHLİKESİ: CAN KAYBI ARTIYOR!

SİGARA BAĞIMLILIĞINA KARŞI ETKİLİ ÇÖZÜM: BİOREZONANS YÖNTEMİ

KRONİK SİNÜZİTİN YAŞAM KONFORUNU DÜŞÜREN 7 ETKİSİNE DİKKAT!

DİŞ HEKİMLERİ 14 ŞUBAT’TA EYLEMDE; "ARTIK DAYANACAK GÜCÜMÜZ KALMADI!"

UZUN SÜRELİ VE TEKRARLAYAN ÖKSÜRÜKLER ASTIM HABERCİSİ OLABİLİR

TATİL SONRASI OKULA DÖNÜŞTE ÇOCUKLAR KAYGI YAŞAYABİLİR!

RAMAZAN AYINDA BESLENME DÜZENİ DEĞİŞİYOR

  • Perşembe 4.8 ° / 2.7 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
  • Cuma 3.4 ° / 1.8 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
  • Cumartesi 3.6 ° / 1.1 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Galatasaray 23 20 0 3 36 63
2.Fenerbahçe 23 18 2 3 37 57
3.Samsunspor 23 14 5 4 14 46
4.Eyüpspor 23 11 5 7 14 40
5.Beşiktaş 22 10 4 8 11 38
6.Göztepe 22 10 7 5 13 35
7.İstanbul Başakşehir 23 9 8 6 8 33
8.Kasımpaşa 23 7 6 10 -4 31
9.Trabzonspor 22 7 7 8 10 29
10.Gazişehir Gaziantep 22 8 9 5 -2 29
11.Alanyaspor 23 7 9 7 -6 28
12.Rizespor 23 8 12 3 -12 27
13.Antalyaspor 23 7 10 6 -16 27
14.Konyaspor 23 6 11 6 -8 24
15.Sivasspor 23 6 12 5 -12 23
16.Kayserispor 22 4 9 9 -19 21
17.Bodrum FK 23 5 13 5 -13 20
18.Hatayspor 23 2 14 7 -18 13
19.Adana Demirspor 23 2 18 3 -33 3